Badamy na czym polega proces korozji.
Doświadczenie prowadzi Amelka Szewczyk i Kornelia Filuś.

Pierwsze doświadczenia uczniów klasy czwartej. W roli badaczy występują pary uczniów: Hania Stępkowska z Martą Gurlagą oraz Łukasz Leszczyński z Kingą Wrzosek.

Rok szkolny 2015/2016

Poznajemy budowę kwiatów.

Zajęcia w terenie.

Realizacja projektu „Woda, sok czy Coca- cola?” Produkujemy zdrowe soki owocowo – warzywne bez dodatku cukru.

Badamy właściwości wody.

Badamy zawartość nawozów w warzywach.

Wizyta w pasiece.

 

Pracujemy metodą projektu. Wspólnie badamy wpływ nawozów na rośliny, badamy zanieczyszczenie wody. Odpowiadamy na pytanie: Czym jest żywność BIO? I dlaczego pszczołom grozi wyginięcie?

Cele projektu:

  1. Rozbudzenie i wspieranie zainteresowań przedmiotami przyrodniczymi wśród uczniów.
  2. Integrowanie wiedzy z różnych dziedzin (projekt interdyscyplinarny).
  3. Uświadamianie uczniom związku nauki z życiem codziennym.
  4. Samodzielne działania uczniów.
  5. Planowanie i przeprowadzanie eksperymentów i obserwacji

Atrakcyjność

  1. Współpraca w grupach 4 – 6 osobowych
  2. Doświadczanie, obserwacja, dowodzenie, poznawanie poprzez eksperymentowanie
  3. Co miesięczne wyjazdy do laboratoriów na Uniwersytet Wrocławski m. in. Do Zakładu Mikrobiologii, Chemii Nieorganicznej. 4. Opracowywanie wyników badań w pracowniach komputerowych.

Opiekunowie: Katarzyna Kurek i Monika Filuś