Badamy na czym polega proces korozji.
Doświadczenie prowadzi Amelka Szewczyk i Kornelia Filuś.
Pierwsze doświadczenia uczniów klasy czwartej. W roli badaczy występują pary uczniów: Hania Stępkowska z Martą Gurlagą oraz Łukasz Leszczyński z Kingą Wrzosek.
Rok szkolny 2015/2016
Poznajemy budowę kwiatów.
Zajęcia w terenie.
Realizacja projektu „Woda, sok czy Coca- cola?” Produkujemy zdrowe soki owocowo – warzywne bez dodatku cukru.
Badamy właściwości wody.
Badamy zawartość nawozów w warzywach.
Wizyta w pasiece.
Pracujemy metodą projektu. Wspólnie badamy wpływ nawozów na rośliny, badamy zanieczyszczenie wody. Odpowiadamy na pytanie: Czym jest żywność BIO? I dlaczego pszczołom grozi wyginięcie?
Cele projektu:
- Rozbudzenie i wspieranie zainteresowań przedmiotami przyrodniczymi wśród uczniów.
- Integrowanie wiedzy z różnych dziedzin (projekt interdyscyplinarny).
- Uświadamianie uczniom związku nauki z życiem codziennym.
- Samodzielne działania uczniów.
- Planowanie i przeprowadzanie eksperymentów i obserwacji
Atrakcyjność
- Współpraca w grupach 4 – 6 osobowych
- Doświadczanie, obserwacja, dowodzenie, poznawanie poprzez eksperymentowanie
- Co miesięczne wyjazdy do laboratoriów na Uniwersytet Wrocławski m. in. Do Zakładu Mikrobiologii, Chemii Nieorganicznej. 4. Opracowywanie wyników badań w pracowniach komputerowych.
Opiekunowie: Katarzyna Kurek i Monika Filuś