19.10.2018r uczniowie z całej szkoły brali udział w biegach przełajowych zorganizowanych z okazji  setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Biegi podzielone zostały na grupę chłopców i grupę dziewcząt oraz dostosowano trasę i dystans do wieku dzieci i młodzieży .

W kategorii klas I-II  bieg wygrała Aleksandra Szoliba a tuż za nią na mecie zjawiły się Tomalak Maja i Pikul Agata. Wśród chłopców triumfował Jakub Piszcz na drugim miejscu Maciej Wiaderny, trzecie miejsce dla Michała Boczula. W klasach starszych w biegu dziewcząt wygrała Julia Tokarewicz, druga była Oliwia Krupa, a trzecia Julia Lewandowska. Szymon Pankiewicz , Kamil Kisły i Mikołaj Szewczyk byli tego dnia najszybsi w kategorii klas III – IV. Dwukrotnie dłuższy dystans do pokonania miały dziewczyny i chłopcy z klas V-VI . Wygrała Julia Jabłońska przed Hanną Stępkowską i Agatą Leonarską, a Kamil Stępkowski w kat.  chłopców był przed Jeremim Kurowskim i Łukaszem Leszczyńskim. Najstarsze klasy mierzyły się na dystansie ok. 2 km. Najlepiej poradziły sobie Hanna Szewczyk,  Janina Lubaszka i Patrycja Melka, z chłopców najlepszy był Krzysztof Schulc przed Jakubem Gutowskim i Pawłem Ziebeilem. Każdy dopingował każdego. Wszyscy dobiegli do mety zmęczeni z uśmiechem na twarzy.

Projekt edukacyjny z wychowania fizycznego „Żyj zdrowo na sportowo” realizowany w roku szkolnym 2018/2019 przez uczniów z klas V – VIII Szkoły Podstawowej w Podgórzynie, pod kierunkiem nauczycieli wychowania fizycznego Jakuba Topoły i Wojciecha Gołubińskiego.

Projekt ma na celu  propagowanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego oraz kształtowanie prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.

Uczniowie klas V – VIII  przejdą testy sprawności fizycznej w pierwszym semestrze roku szkolnego 2018/2019. Wezmą udział w biegu przełajowym i sprawdzą się w kibicowaniu podczas różnych imprez sportowych. Wykonają  plakat nt. „Najlepsze i najciekawsze sposoby na aktywne spędzanie czasu wolnego”. Powtórzone testy sprawności fizycznej w II semestrze (te same zasady co w I semestrze), pozwolą określić stopień rozwoju i szybkość nabierania umiejętności sportowych przez uczniów z naszej szkoły oraz pomogą określić jak ważne jest dobór odpowiednich form rekreacji i warunków do swoich możliwości fizycznych.

p