Nr projektu | RPDS.10.02.03-02-0001/18 |
Tytuł projektu: | Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Podgórzynie – szkoła 2.0 |
Nr naboru: | RPDS.10.02.03-IŻ.00-02-301/18 |
Oś Priorytetowa: | 10 Edukacja |
Działanie | 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej |
Poddziałania | 10.2.3 zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT AJ |
Integracja sensoryczna to zjawisko zachodzące w ośrodkowym układzie nerwowym. Polega na interpretacji, organizacji i integracji bodźców zmysłowych odbieranych z organizmu i środowiska. W efekcie tego procesu układ nerwowy podejmuje decyzje, które bodźce zignorować, na których się skoncentrować, na które odpowiedzieć. Następnie uruchamia adekwatną reakcję. Dzięki temu możemy skutecznie funkcjonować w zmiennych warunkach sytuacyjnych.
Zaburzenia integracji sensorycznej to wynikające z wadliwej organizacji lub minimalnych uszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego zakłócenia w procesie przetwarzania informacji zmysłowych. Sprawiają one, że układ nerwowy niewłaściwie ocenia docierające do niego treści i wysyła do mózgu zniekształcone dane na temat wrażeń zmysłowych. W efekcie sygnały z układów sensorycznych nie są przetwarzane na właściwe reakcje. Człowiek nie może skutecznie reagować na sytuację, w jakiej się znajduje. Zaburzenia integracji sensorycznej wywierają negatywny wpływ na wszystkie sfery funkcjonowania człowieka.
Przewidywane skutki terapii
- polepszenie przetwarzania bodźców sensorycznych,
- normalizacja napięcia mięśniowego,
- regulacja równowagi,
- odbudowanie schematu ciała oraz percepcji ciała w przestrzeni,
- poprawa sprawności ruchowej,
- udoskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zmniejszenie ilości zachowań autostymulujących,
- poprawa koncentracji uwagi.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Projekt „Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Podgórzynie – Szkoła 2.0” Nr projektu: RPDS.10.02.03-02-0001/18
jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.