Nr projektu | RPDS.10.02.03-02-0001/18 |
Tytuł projektu: | Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Podgórzynie – szkoła 2.0 |
Nr naboru: | RPDS.10.02.03-IŻ.00-02-301/18 |
Oś Priorytetowa: | 10 Edukacja |
Działanie | 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej |
Poddziałania | 10.2.3 zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT AJ |
Podczas zajęć biofeedback ćwiczymy koncentrację uwagi, skupienia uwagi na jednym przedmiocie. To ćwiczenia, które pomagają uczestnikowi wyciszyć się. Po skończonym treningu , zawsze jest czas na krótki relaks na fotelu masującym.
Cele terapii
- poprawa koncentracji uwagi,
- usprawnianie funkcji psychicznych: myślenia, pamięci,
- wzrost motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego,
- poprawa tempa pracy,
- poprawa samopoczucia, podwyższenie samooceny ucznia.
Cel ogólny terapii EEG Biofeedback: uczenie się kierowania swoją bioelektryczną czynnością mózgu poprzez zwiększanie występowania pożądanych i hamowanie występowania niepożądanych fal mózgu, w czasie procesu terapeutycznego opartego na treningu.
Metoda Beta / Theta (trening lewostronny – na C3): poprawa funkcji poznawczych, koncentracji uwagi, zdolności uczenia się, zwiększenie szybkości procesów intelektualnych, stymulowanie do działania, zwiększenie motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego, tempa pracy (wzmacnianie Beta1 i hamowanie Theta + hamowanie Beta2).
Metoda SMR / Theta (trening prawostronny – na C4): eliminowanie niepokoju, przejawów nadpobudliwości, zmniejszenie poziomu agresji, pobudzenia, podwyższonego napięcia mięśniowego, zwiększenie samokontroli, zdolności relaksacji, poczucia zadowolenia, wyciszenie, , wzbudzanie uczuć empatycznych, poprawa orientacji przestrzennej (wzmacnianie SMR i hamowanie Theta + hamowanie Beta2).
Przewidywane efekty:
- poprawa wyników w nauce i zachowaniu
- pozytywne zmiany w zachowaniu i relacjach rodzinnych
- poprawa w kontaktach interpersonalnych, większe zaangażowanie
- w życie klasy/ grupy,
- wzrost kompetencji komunikacyjnych ucznia.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Projekt „Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Podgórzynie – Szkoła 2.0” Nr projektu: RPDS.10.02.03-02-0001/18
jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego